News

02/21/2017

Launch geodata4edu.ch

geodata4edu.ch ist das neue nationale Portal für...

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02/14/2017

Merkmale der PH und Strategie 2017-2020

Am 1. Februar 2017 hat die Kammer Pädagogische...

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02/01/2017

Eine nationale Strategie für Open Access, der offenen Publikation von wissenschaftlichen Artikeln

Die Plenarversammlung von swissuniversities, der...

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01/31/2017

Die europäischen Hochschulen fordern ein sofortiges Überdenken von Trumps Einreiseverbot

Die European University Association EUA ist...

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01/27/2017

Neue Governance für das Zulassungsverfahren für das Medizinstudium

swissuniversities übernimmt künftig mehr...

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01/19/2017

Echange et coopération en recherche et enseignement: opportunités européennes

La Commission recherche et développement de la...

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12/09/2016

SUDAC programme: first call for proposals launched

The swissuniversities Development and Cooperation...

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11/15/2016

Relaunch Euraxess-Webseite: Wir sind online

Die Webseite www.euraxess.ch wurde einem Relaunch...

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11/10/2016

BREF – Brückenschläge mit Erfolg

Die Förderentscheide sind gefallen. Die nächste...

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11/03/2016

Sonderpädagogische Kompetenzen in der Ausbildung von Regelklassen-Lehrpersonen

Die Kammer der Pädagogischen Hochschulen von...

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Mission

The program «Research Partnerships between Swiss Universities of Applied Sciences and Developing and Transition Countries» supports universities of applied sciences (UAS) and universities of teacher education (UTE) working in cooperation with developing and transition countries on projects involving applied research and education. For this purpose UAS/UTE cooperate with a competent institution in the partner country with a mutual interest in the transfer of know-how. The program is committed to solidarity with developing and transition countries and promotes international opening and cooperation with partners of the Swiss UAS and UTE worldwide. The organization of the program consists in an Office based at SUPSI (Development and Cooperation Office) and an Expertgroup with UAS/UTE representatives.